Publicat de: miriste | Noiembrie 8, 2009

Libertatea in cuplu – sondaj

O sa incep cu acest articol fascinant trimis de o fata minunata care face parte dintre cele care mi-au raspuns!Alegerea ei a fost acest raspuns de pe site. Lectura placuta:http://www.empower.ro/inteligenta-emotionala/am-iubit-si-am-fost-iubita/

Am extras aceste randuri care mi-au placut foarte mult:
Dar e bine sa existe spatii in acest impreuna al vostru.
Pentru ca vanturile cerurilor sa poata dansa printre voi.
Iubiti-va unul pe altul dar nu faceti din iubire opreliste.
Fie, mai degraba, o mare valurind intre tarmurile sufletelor voastre.
Umpleti-va, unul altuia cupa, dar nu beti dintr-o singura cupa.
Impartiti-va painea, dar nu mancati din aceeasi bucata.
Cantati si dansati si veseliti-va laolalta, dar faceti ca fiecare sa ramana singur.
Intocmai cum strunele lautei sunt singure, in timp ce vibreaza in aceeasi armonie.
Daruiti-va inimile, fara a le lasa, insa, una in paza celeilalte,
Pentru ca numai mana vietii va poate cuprinde inimile,
Si tineti-va alaturi, dar nu chiar asa aproape,
Caci coloanele templului inaltate-s la anume distanta,
Iar stejarul si chiparosul nu cresc unul in umbra celuilalt.
— Khalil Gibran (Profetul)

Acum continui cu parerile celor care mi-au raspuns! Le multumesc tuturor.

Parerile baietilor:

Sa nu existe dependenta, cei doi sa se completeze cu ceva, sa nu aiba frici in a-si expune liber parerile, sa existe sansa de dezvoltare reciproca, acceptarea celuilalt, sa emane placere si incantare, sa existe clar o potrivire, iubire. Sa existe increderea si cealalta persoana sa stie ca este ok!

Eu o vad ca facand parte dintr-un permanent joc de-a „soarecele si pisica”, intre dependenta de partener (dependenta sentimentala, fizica etc) si dorinta de libertate. Cred ca o relatie reusita e aceea in care partenerii se studiaza „in libertate” unul pe celalalt, adica isi lasa spatiu personal suficient, asa va ramane misterul unei relatii (de ce sa stii totul despre persoana iubita, si inca de la inceput?) si persoanele respective se comporta normal. Cred de asemenea ca la acest nivel se ajunge dupa cativa ani de experienta, in aceeasi relatie sau in mai multe relatii consecutive.

Libertatea in cuplu nu prea exista; cand 2 oameni se iubesc petrec mai mult timp impreuna ,nu au timp de libertate intre ei; cand ai libertate in cuplu ,inseamna ca nu iubesti si nici nu esti iubit; vrei libertate in cuplu ,inseamna ca nu iubesti cu adevarat; iubirea nu inseamna constringere ; am simtit asta pe propia piele; daca te simti inlantuit in cuplu ,renunta atunci pentru ca nu iubesti asta e parerea mea 100%.

Parerile fetelor:

Nu stiu daca exista asa ceva: libertate in cuplu. Cred ca libertatea exista doar cand esti singur.
Oricat ai incerca, mereu vrei sa schimbi ceva la celalalt, sa „repari” cumva ceva. Te gandesti la ce crezi ca e mai bine pentru celalalt. Nu-l vei accepta niciodata pe de-a-ntregul si nici el sa te accepte exact asa cum esti, cu bune si cu rele. Definitia mea pentru „cuplu” – atasament si apoi suferinta. Bineinteles sunt si multe momente frumoase, pe care apoi le platesti cu multa suferinta. Din cauza atasamentelor. Nu cred ca suntem construiti de natura sa avem nevoie de cineva sa ne completeze. Altfel n-ar aparea suferinta. Nu stiu care e calea in acest caz. Sa stai singur fiindu-ti frica sa nu te atasezi sau sa mergi dupa impulsul inimii, sa spui „te iubesc” si sa te indragostesti de fiecare persoana de care iti vine. Cel putin asta simt in acest moment, pot sa ma schimb oricand. Dar parca tin sa cred ca nu exista libertate in cuplu. Asta cred eu, ca trebuie sa aleg: ori libertate ori cuplu. Dar amandoua nu prea se pupa.

Necesara, atata timp cat nu il pui pe cel de langa tine in situatii jenante. Pe langa ceea ce iti face tie placere trebuie sa tii cont si de cum se simte cel de langa tine. Poate duce la frustrari mari si adanci problemele cuplului, modul cum reactionezi.
Pentru mine libertatea in cuplu e ca aerul pentru plamani.

Uneori simt nevoia de o plimabare singura, alteori de o intalnire cu fetele … o calatorie sau o evadare. Sau poate doar de o baie cu bubbles sub susurul propriilor ganduri.

Astept de la partenerul meu sa inteleaga toate acestea, asa cum inteleg si eu dorintele lui de a petrece cu baietii, de a degusta multa bere, de a sta singur in pestera lui…sau alte nebunele 🙂 Fara libertate in cuplu nu ar fi un cuplu … Persoanele din cuplu si-ar pierde din culoare, din parfumul personal ….din savoare. Incet, incet … nu ar mai trai pentru ei prin ei … ci pentru asa zisul „cuplu”.

OK, pentru mine libertatea in cuplu inseamna … fara gelozie, sa daruiesti neconditionat, sa respecti si sa comunici excelent.
Gelozia poate aduce foarte multe ingradiri intr-un cuplu.
E normal sa daruiesti fara a astepta sa ti se daruiasca cu aceeasi masura. Si eu chiar nu cred ca intr-un cuplu, poate in afara perioadei de inceput, cei doi reusesc sa daruiasca totul, in egala masura. Eu cred in a darui, dar de asemenea mai cred ca alterneaza perioadele in care unul dintre cei doi daruieste mai mult, e cam imposibil sa ai tot timpul perioade in care ambii daruiesc in egala masura. Dar in momentul in care din cei doi, doar unul daruieste si celalalt doar primeste, relatia e disfunctionala.
Si mai cred ca libertatea intr-un cuplu inseamna o comunicare excelenta. Pentru ca o asemenea comunicare iti da si incredere in celalalt, astfel incat sa ii poti lasa spatiul necesar sa respire si sa se gandeasca si la prieteni si … la o carte.
Cam ciudat raspunsul meu, dar eu sunt de parere ca fara cele de mai sus, nu te poti simti un om liber si independent ci doar incorsetat , intr-o relatie alaturi de cineva.

Cel de langa mine sa nu incerce sa ma schimbe, daca va incerca inseamna ca nu pe mine ma iubeste, prin urmare solutia este sa plece mai departe si s-o caute, eu vreau sa fiu iubita pentru cine sunt in prezent, sa fiu acceptata asa cum sunt, sa nu mi se pretinda sa devin alt om.

Aici o sa va mai pun cateva linkuri interesante pe unde am hoinarit eu cautand pareri!

_frosted_mornings_are_the_best_by_fragilesimplicity
http://www.grace.ro/articol/Nunta-mea/1738/Ce-inseamna-libertatea-in-doi.html
http://www.121.ro/articole/art1402-libertatea-in-cuplu.html
http://artafeminina.ro/despre-secretele-unei-relatii/
Va urma …


 

Responses

  1. 🙂 multumesc !

    Parazitii – fii pregatit

    (rime explicite :p )

  2. Libertatea in cuplu nu exista…a zis cineva! Eu vin si zic: exista! Exista libertate in orice, atat timp cat nu te lasi cuprins si inlantuit de reguli, compromisuri, dorinte care trebuie indeplinite..dar care nu sunt ale tale…Acum, nu spun ca e gresit sa faci compormisuri…pentru ca fara ele, am deveni egoisti si am ingradi libertatea celuilalt…dar hai sa nu facem abuz de ele. Altcineva a spus ca intr-un cuplu, incercam tot timpul sa-l schimbam pe celalalt. Asa e..partial adevarat. Sa nu uitam o chestiune: de cine te-ai indragostit? Eu spun ca de „omul neskimbat” inca…de omul „brut”…In momentul in care el se schimba, risca sa devina un „ideal”, un „altcineva”. Numai ca, din nou, vin si zic ca exista un mic artificiu: idealul nu exista! si in fond..de ce am vrea sa schimbam pe cineva pe care-l iubim? eu asta inteleg prin liberatea in cuplu: sa-l lasi pe cel de langa tine sa evolueze singur, sa se transforme, ca om, singur…daca doreste, dupa dorintele tale…pentru ca e usor sa analizam defectele cuiva, dar e mult mai greu sa ne observam propriile gresli! Libertatea exista atunci unde nu devenim „tortionarii” persoanei pe care presupunem, sau credem, ca o iubim…

  3. Cu bucurie iti multumesc!
    Onix esti unul dintre darurile mele de pret!
    Cu picioarele pe pamant!
    Cu claritate aduci orice cuvant! 🙂 🙂 🙂
    Mereu sa ne ascultam
    Si tot ce-i mai bun sa dam!


Categorii

