Publicat de: miriste | Decembrie 16, 2009

Lecturi Urbane in Metrou

Uite ce stateam eu linistita aseara si aflu asa rapid ca se va intampla ceva la Uniri la metrou . Zicea ceva cineva pe facebook si apoi prietena mea Nusa imi spune si ea. M-am hotarat! Plec la Unirii sa citesc.Bun  …stau eu si ma gandesc putin si dupa, realizez ca trebuie sa merg … neaparat. Ma echipez cu vesta, manusile si caciula … am luat sacul in spate si …tuleooooo frate la Unirii. Initial am luat-o cu piciorusu dar cand am ajuns la Izvor , ce ma gandesc … sa ma urc in metrou. Am ajuns si acolo  un grupulet mic se stransese deja la fix 19 pe peron! Eram foarte entuziasmata si un pic nelamurita de ce ar trebui sa fac … stiam foarte vag. Ma uitam  pe acolo si cand incep sa apara fete cunoscute si oameni pe care nu-i mai vazusem de ceva timp. Am prins miscarile si m-am documentat! Bun! S-au impartit carticelele si ne-am rasfirat prin metrou. Pana la Dristor am incercat sa atrag pe cineva la citit dar nu mi-a mers. Ok …mi-am spus, mergem mai departe! In metroul de la Dristor ma pun eu pe citit, aveam o carte de genul: Oameni si insecte. Un subiect interesant si nou pentru mine. Citesc , citesc si la un moment dat , un nenea care stratea langa, in dreapta mea se tot uita la carticica. Ma opresc si il intreb daca este interesat de carte si ii povestesc despre campanie. Foarte incantat a fost si mi-a zis: cum sa nu, o citesc..”putin dimineata, putin seara”… 🙂 🙂 Apoi am precizat ca e bine sa o daruiasca cuiva dupa ce termina de citit ca sa continue ideea de baza si sa incurajeze si alti oameni sa lectureze.Apoi,   o alta fata din grup a daruit o carte unui domn care statea in partea cealalta , stanga mea. A luat cartea, a citit-o si cand a venit momentul sa coboare … a lasat-o pe scaun. Eu am luat-o si intre timp , in dreapta, se aseaza o fata care la fel, se tot uita la noi cei care citeam. Incurajata de un zambet de la unul din „lecturosii urbanosi” , mi fac curaj si zic … gata … acum e momentul!!! Ii spun si ei despre frumoasa idee si incepe sa rada si sa-mi puna intrebari si la un moment dat zice: „Adica ..vrei sa spui ca sunteti mai multi, in tot metroul? ce tareee!!. Eu nu citesc, sincer, dar ideea mi se pare faina si te-as ruga sa-mi dai cartea pentru sora mea si ii voi spune sa o paseze mai departe dupa ce o citeste. Ea citeste foarte mult.” Cu bucurie i-am dat carticica .

Initiativa aceasta e minunata si astept cu nerabdare urmatoarea escapada!

Sa citim oameni buni ca avem nevoie!!!

Niste poze aici :

http://www.facebook.com/album.php?aid=2025179&id=1262278388&ref=mf

Si acum in caracteristicul stil poetic va voi incanta sau stresa cu versurile:

Oda pentru lectura

Ia uite ce ne-am intalnit

La Unirii pe peron am sosit

O multime de oameni haiosi

Cu bratele pline de carti

Si cu spirit de aventurosi

Si cu mare indrazneala

In vagoane am navalit

Si am luat oamenii ca din oala

Rugandu-i sa se opreasca si sa nu uite sa citeasca!!

Asa ca dragi omuleti

Cititi, cititi cat puteti!!!

Responses

  1. […] scris: Marian Vulpe: valul literelor Mirela Teodorescu: Lecturi Urbane in Metrou Edvigia: Lecturi Urbane Andrei Pavel: Lecturi urbane the 3rd Flaiu: Lecturi urbane.. Misaki: […]

  2. […] Misaki – Lecturi urbane 3 – The Return of the Undercover Books Marian Vulpe – valul literelor Andrei Pavel – Lecturi urbane the 3rd Simona Stanescu – Lecturi urbane 15 noiembrie Flaiu – Lecturi urbane .. Gabi Macovei – Lecturi urbane Badita Florin – Lecturi urbane Fishington Post – Moda cititului in Romania OrasulCiteste.ro – Lecturi urbane IV Edvigia – Lecturi Urbane Miriste – Lecturi Urbane in Metrou […]


Categorii

