Publicat de: miriste | Decembrie 26, 2009

AiKiDo – AvAnTaJe

Extrase din cartea „Aikido pentru toti” scrisa de Serban Derlogea.

http://www.derlogea.ro/index.php

Care sunt avantajele practicarii Ai Ki Do

1. Formează caracterul participanţilor şi îi învaţă autoapărarea (supravieţuirea). Este o educaţie fizică utilitară, de mase, care asigură:

  • Capacitatea de supravieţuire individuală şi colectivă (sănătate, reproducere, muncă etc.);
  • Utilitatea socială, şi
  • Educaţia spirituală (cuprinzând aspectele intelectual, moral, estetic) a fiecărui individ.

2. Este o educaţie fizică sanogenă pentru toţi (deşi nu e doar atâta):

  • Solicită cât mai mulţi muşchi, cât mai diferiţi, în mod cât mai egal pe ambele părţi ale corpului;
  • Are eficacitate circulatorie, adică asigură un puls ridicat pe o perioadă mai îndelungată (cel puţin jumătate de oră, cât recomandă şi Organizaţia Mondială a Sănătăţii);
  • Solicită capacitatea de reacţie şi de viteză;
  • Solicită capacitatea de concentrare;
  • Îmbunătăţeşte respiraţia;
  • Permite alegerea diverselor niveluri de efort, corespunzător capacităţii corpului şi formei sportive din ziua respectivă;
  • Evită apariţia unor vârfuri de tensiune sangvină şi unor poziţii nenaturale ale corpului;
  • Solicită şi menţine mobilitatea generală a corpului;
  • Oferă o varietate cât mai mare de: alternative ale mişcării, exerciţii pentru controlul şi coordonarea corpului;
  • Activează zonele de obicei nefolosite ale creierului;
  • Detensionează stresul acumulat;
  • Întăreşte resursele psiho-sociale de sănătate, prin conştientizarea propriului corp, însuşirea relaxării, valorificarea relaţiilor sociale;
  • Reduce factorii de risc, prin scăderea greutăţii corporale, a hipertensiunii etc.;
  • Ajută la depăşirea junghiurilor şi metehnelor, prin reducerea tensiunilor, dispariţia durerilor de spate etc.;
  • Este interesantă, plăcută şi posibil de efectuat pentru toţi – mai ales de cei nedotaţi sau netalentaţi;
  • Imprimă oamenilor cunoştinţe şi îndemânări utile, calităţi de caracter şi de gândire, valabile atât pentru sport cât şi pentru viaţă;
  • Imprimă un stil de viaţă sănătos, prin obişnuirea de a face mişcare;
  • Întăreşte resursele corporale de sănătate, prin îmbunătăţirea capacităţii vitale (fitness);
  • Are şi jocuri, cu caracter cooperant, dar şi competitiv;
  • Nu conţine exerciţii care pot umili pe unii practicanţi; dezvoltă încrederea în sine;
  • Apreciază progresul individual, nu atingerea unor performanţe sau depăşirea altor oameni;
  • Se poate practica tot anul, de mai multe ori pe săptămână, la ore convenabile unui număr mare de oameni;
  • Stimulează participarea şi la alte forme folositoare de petrecere a timpului liber (drumeţie, socializare etc.);
  • Frecvenţa accidentărilor şi durata refacerii este net inferioară duratei în care se beneficiază de aspectele pozitive ale activităţii;
  • Sunt suficiente două antrenamente/ lecţii pe săptămână;
  • Echipamentul necesar nu costă mult.

Continuarea aici

Anunțuri

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: