Publicat de: miriste | Martie 23, 2010

ApA = ViAtA. O poveste pentru sanatate

Va impartasesc aici un extras din cartea: „Taijiquan. Calea perfectiunii” scrisa de Serban Derlogea

Cu siguranta v-ar interesa  o metoda  de a deveni mai sanatosi, simpla si oricand la indemana.

Cum? Consumand apa intr-un anumit mod.

„7.3.6. Cura de apă
Apa e vitală pentru om. Fără apă nu există viaţă şi chiar dacă noi nu putem trăi în apă, ea trăieşte în noi. Corpul omenesc conţine cam 70% apă.  Pentru a putea trăi sănătos şi a munci, orice om are nevoie sa înghită zilnic 3-5 litri de apă. De fapt, suntem cu toţii nişte burdufuri umblătoare, pline cu apă.
Cunosc o metodă excepţională care asigură sănătatea, poate combate consumul de băuturi alcoolice şi nu numai atât. Ea reface ficatul şi rinichii, previne numeroase boli. Este o metodă cunoscută de multă vreme şi care constă din înghiţirea unor cantităţi mari de apă curată. În China se numeşte „cura de apă”.
Conform legendei, sfatul a venit de la un bătrîn în plină putere:
Multă vreme am fost bolnăvicios şi am suferit. Viaţa îmi era un chin, lumea nu avea nici un farmec pentru mine. Până în ziua când la coliba mea a poposit un călător, care m-a rugat să-i dau ceva de mâncare. I-am dat, iar el mi-a tăiat lemne, mi-a reparat acoperişul. Apoi am stat de vorbă, i-am spus de necazurile mele. Mi-a spus că şi el este bătrân, dar are corpul zdravăn, că-i place să umble şi să trăiască.
Când să plece, m-a sfătuit: „în seara asta nu mânca decât fructe. Mîine dimineaţă, imediat ce te scoli, du-te la fântână şi ia o găleată cu apă. Nu te spăla, nu mânca, dar respiră adânc aerul curat al dimineţii şi bea o jumătate din găleata cu apă, privind cum răsare soarele.
Fă asta în fiecare zi din viaţa ta şi vei scăpa de bătrîneţe. Toate bolile te vor ocoli şi vei trăi o viaţă nouă”.
Apoi, a plecat în drumul său.
Am cugetat, m-am hotărât şi a două zi dimineaţă am făcut cum mi-a zis călătorul. La început mi-a fost greu să beau atâta apă. Am urinat mult. Aveam ameţeli, dar nu m-am lăsat până nu am terminat toată apa. După asta, mâncarea  mi s-a părut cea mai gustoasă din câte am înghiţit vreodată.
După o săptămână am ajuns să beau uşor toată apa. N-am mai urinat aşa de mult, n-am mai avut ameţeli. În curând m-am însănătoşit şi de atunci n-am mai fost niciodată bolnav. Aceasta s-a întîmplat acum 30 de ani, pe când eu aveam 40.
În fiecare zi, fără nici o excepţie, am băut apă şi mi s-a părut că orice nouă zi este mai bună decât cea dinaintea ei. Acum îmi face plăcere să trăiesc şi să călătoresc. Şi spun povestea asta tuturor celor care vor să asculte.
Din punct de vedere ştiinţific, justificarea „curei de apă” constă în umplerea intestinului gros cu apă, ceea ce face colonul mai activ în producţia de sânge proaspăt (hematopoieză). Spălarea regulată cu apă a colonului curăţă pliurile interioare în care de obicei stagnează resturile alimentare, a căror descompunere şi staţionare produc numeroase toxine otrăvitoare pentru organism.
Practic, seara se vor fierbe aproximativ 3-4 litri de apă (proporţional cu greutatea corpului) într-un vas destinat exclusiv acestui scop. Peste noapte apa se răceşte. Ea va fi băută în cursul primei jumătăţi de oră după trezire. Poate la început vor fi unele senzaţii neplăcute; nu vă speriaţi, insistaţi, şi în curând senzaţiile vor dispărea de la sine. Nu înghiţiţi de la început toată cantitatea, încercaţi să ajungeţi la 1,5 litri după o săptămână şi la 3,5 litri în a doua. Apa va fi mai bine caldă decât rece. Eventual consultaţi şi un medic care, deşi s-ar putea să nu susţină ideea „vindecării cu apă”, este competent să vă indice o contraindicaţie clară în cazul dumneavoastră personal.
Este foarte important să nu întrerupeţi practica nici măcar o zi. „Eşti înţelept dacă mergi încet, dar eşti un prost dacă te opreşti la jumătatea drumului”. În afară recomandărilor de mai sus, nu mai există altă regulă sau reţinere şi după ce beţi apa, puteţi face orice veţi (mai) avea chef în privinţa alimentaţiei şi băuturii.

7.3.6. Cura de apă
Apa e vitală pentru om. Fără apă nu există viaţă şi chiar dacă noi nu putem trăi în apă, ea trăieşte în noi. Corpul omenesc conţine cam 70% apă.  Pentru a putea trăi sănătos şi a munci, orice om are nevoie sa înghită zilnic 3-5 litri de apă. De fapt, suntem cu toţii nişte burdufuri umblătoare, pline cu apă.
Cunosc o metodă excepţională care asigură sănătatea, poate combate consumul de băuturi alcoolice şi nu numai atât. Ea reface ficatul şi rinichii, previne numeroase boli. Este o metodă cunoscută de multă vreme şi care constă din înghiţirea unor cantităţi mari de apă curată. În China se numeşte „cura de apă”.
Conform legendei, sfatul a venit de la un bătrîn în plină putere:
Multă vreme am fost bolnăvicios şi am suferit. Viaţa îmi era un chin, lumea nu avea nici un farmec pentru mine. Până în ziua când la coliba mea a poposit un călător, care m-a rugat să-i dau ceva de mâncare. I-am dat, iar el mi-a tăiat lemne, mi-a reparat acoperişul. Apoi am stat de vorbă, i-am spus de necazurile mele. Mi-a spus că şi el este bătrân, dar are corpul zdravăn, că-i place să umble şi să trăiască.
Când să plece, m-a sfătuit: „în seara asta nu mânca decât fructe. Mîine dimineaţă, imediat ce te scoli, du-te la fântână şi ia o găleată cu apă. Nu te spăla, nu mânca, dar respiră adânc aerul curat al dimineţii şi bea o jumătate din găleata cu apă, privind cum răsare soarele.
Fă asta în fiecare zi din viaţa ta şi vei scăpa de bătrîneţe. Toate bolile te vor ocoli şi vei trăi o viaţă nouă”.
Apoi, a plecat în drumul său.
Am cugetat, m-am hotărât şi a două zi dimineaţă am făcut cum mi-a zis călătorul. La început mi-a fost greu să beau atâta apă. Am urinat mult. Aveam ameţeli, dar nu m-am lăsat până nu am terminat toată apa. După asta, mâncarea  mi s-a părut cea mai gustoasă din câte am înghiţit vreodată.
După o săptămână am ajuns să beau uşor toată apa. N-am mai urinat aşa de mult, n-am mai avut ameţeli. În curând m-am însănătoşit şi de atunci n-am mai fost niciodată bolnav. Aceasta s-a întîmplat acum 30 de ani, pe când eu aveam 40.
În fiecare zi, fără nici o excepţie, am băut apă şi mi s-a părut că orice nouă zi este mai bună decât cea dinaintea ei. Acum îmi face plăcere să trăiesc şi să călătoresc. Şi spun povestea asta tuturor celor care vor să asculte.

Din punct de vedere ştiinţific, justificarea „curei de apă” constă în umplerea intestinului gros cu apă, ceea ce face colonul mai activ în producţia de sânge proaspăt (hematopoieză). Spălarea regulată cu apă a colonului curăţă pliurile interioare în care de obicei stagnează resturile alimentare, a căror descompunere şi staţionare produc numeroase toxine otrăvitoare pentru organism.
Practic, seara se vor fierbe aproximativ 3-4 litri de apă (proporţional cu greutatea corpului) într-un vas destinat exclusiv acestui scop. Peste noapte apa se răceşte. Ea va fi băută în cursul primei jumătăţi de oră după trezire. Poate la început vor fi unele senzaţii neplăcute; nu vă speriaţi, insistaţi, şi în curând senzaţiile vor dispărea de la sine. Nu înghiţiţi de la început toată cantitatea, încercaţi să ajungeţi la 1,5 litri după o săptămână şi la 3,5 litri în a doua. Apa va fi mai bine caldă decât rece. Eventual consultaţi şi un medic care, deşi s-ar putea să nu susţină ideea „vindecării cu apă”, este competent să vă indice o contraindicaţie clară în cazul dumneavoastră personal.
Este foarte important să nu întrerupeţi practica nici măcar o zi. „Eşti înţelept dacă mergi încet, dar eşti un prost dacă te opreşti la jumătatea drumului”. În afară recomandărilor de mai sus, nu mai există altă regulă sau reţinere şi după ce beţi apa, puteţi face orice veţi (mai) avea chef în privinţa alimentaţiei şi băuturii.”

Continuare

Categorii

